KriptoKral.com Teknoloji Haber Merkezi Blog Teknoloji ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞINDA “YALNIZLIK VE SIKINTI” NEDENİ ÖNE ÇIKIYOR
Teknoloji

ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞINDA “YALNIZLIK VE SIKINTI” NEDENİ ÖNE ÇIKIYOR

oyun

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Güvenli İnternet Merkezi tarafından yapılan araştırmada, ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları üzerinde etkili olan faktörler “Yalnızlık ve sıkıntı” olarak belirlendi.

BTK Başkan Yardımcısı Dr. Abdulkerim Gün yürütücülüğünde BTK Güvenli İnternet 
Merkezi ve Muş Alparslan Üniversitesi işbirliğinde, Türkiye'deki ortaokul ve lise 
öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarının belirlenmesine yönelik 
gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları açıklandı.

Ortaokul düzeyinde 11 bin 891, lise düzeyinde 8 bin 493 olmak üzere 20 bin 384 
öğrencinin katıldığı araştırma kapsamında dijital oyun, internet, sosyal medya 
bağımlılıkları ile mutluluk, siber zorbalık, sıkıntı-stres ve yalnızlık durumları 
incelendi.

Öğrenciler hafta içinde 3 saate yakın dijital oyun oynuyor

Araştırmaya göre, öğrencilerin yüzde 95,49'unun mobil telefon sahibi olduğu ve hafta 
içinde 3 saate yakın dijital oyun oynadığı belirlendi.

Lise ve ortaokul öğrencilerinin yüzde 35'i oyun bağımlılığı riski taşırken, lise 
öğrencilerinin yüzde 31'inin ve ortaokul öğrencilerinin yüzde 20'sinin internet
bağımlılığı riski taşıdığı tespit edildi.

Araştırmada, giderek artan sosyal medya bağımlılığı konusunda da önemli bulgulara 
ulaşıldı. Lise öğrencilerinin yüzde 50'sinin, ortaokul öğrencilerinin de yüzde 35'inin 
sosyal medya bağımlılığı riski taşıdığı saptandı.

Bağımlılıkta etkili olan faktörler tespit edildi

Araştırmada, ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları üzerinde 
etkili olan faktörler de belirlendi. Buna göre, oyun bağımlılığı üzerinde en çok 
etkili olan değişkenler sırasıyla yalnızlık, sıkıntı, mutluluk, internet ve sosyal 
medya bağımlılığı ile siber zorbalık oldu.

Öğrencilerin mutluluk düzeyleri dışındaki yalnızlık ve sıkıntı gibi diğer değişkenler 
dijital oyun bağımlılığı düzeyini artırırken, mutluluk arttıkça oyun bağımlılığı 
düzeyinin düştüğü görüldü.

Öğrencilerin yüzde 10’u siber zorbalığa maruz kalıyor

İnternet kullanımının artmasıyla öğrencilerin yüzde 10'unun orta düzeyde siber 
zorbalığa maruz kaldığı, yüksek düzeyde siber zorbalığın ise nadir görüldüğü belirlendi.

Araştırmaya göre, yalnızlık duygusu ortaokul ve lise öğrencilerinde yaygın görülürken, 
lise öğrencilerinde rastlanan sıkıntı düzeyinin ortaokul öğrencilerine göre daha yüksek 
olduğu tespit edildi.

KAYNAK

Instagram
KRIPTOKRAL.COM GÜNCEL HABERLER | Yatırım Tavsiyesi Değildir.

Exit mobile version